Pivovar Šariš v roku 2003 predal o 4, 3 percenta viac piva ako pred rokom

02.02.2004 Celý región

Medziročný nárast predaja piva vyrobeného v Pivovare Šariš, a. s. , Veľký Šariš, predstavuje 4, 3 percenta. V uplynulom roku celkový objem predaja činil 1 30...
Medziročný nárast predaja piva vyrobeného v Pivovare Šariš, a. s. , Veľký Šariš, predstavuje 4, 3 percenta. V uplynulom roku celkový objem predaja činil 1 309 300 hektolitrov. Po tretíkrát za sebou tak pivovar dosiahol rekordný objem produkcie. Jeho celková ročná výrobná kapacita je 1, 4 milióna hektolitrov.

Manažér veľkošarišského závodu a pivovarnícky majster značky piva Šariš Ján Čerkala na tlačovej konferencii v Prešove 28. januára konštatoval, že pivovar je v oblasti výroby a riadenia kvality na úrovni, ktorá je bežná v krajinách Európskej únie (EÚ). Preto vo firme nemajú vážne obavy z poklesu podielu na trhu, práve naopak členstvo SR v EÚ donesie pre pivovar možno aj pozitíva.
Karol Ponesz, obchodný manažér Pivovaru Šariš, uviedol, že pivovar dosiahol v minulom roku 27-percentný podiel na slovenskom trhu s pivom. Za posledné tri mesiace dokonca \"atakuje\" hranicu 29 percent. Zvýšenie spotrebnej dane z piva od augusta 2003 však hrozí tým, že predaj piva bude stagnovať. Dopady sú aj v tom, že poklesol záujem o dvanásťstupňové pivá.
Vo výrobnom portfóliu pivovaru tvorí 50 percent značka Šariš. V uplynulom roku výrazne posilnila svoje postavenie v \"domácom\" regióne, t. j na východnom Slovensku a výraznejšie sa presadila hlavné ako sudové pivo v regiónoch Nitry, Bratislavy, Žiliny, Hurbanova a Komárna. O 38 percent vzrástol predaj piva zn. Velkopopovický kozel a o 11 percent 11-stupňového piva zn. Smädný mních. Na export pivovar nevyrába. Vďaka iniciatíve jedného rodáka zo Šariša vyviezol za posledné dva roky asi 300 hektolitrov piva Šariš do USA.
Finančný rok končí v Pivovare Šariš, a. s. , k 31. marcu 2004. Hospodárske výsledky firma preto zverejní po audite v máji t. r.

(jj)
 

Vyberte región